DARMOWA REPUTACJA! Ktoś rozdaje reputacje! Czytaj dalej...
Skocz do zawartości
Witaj przyjacielu na ForceGame!
Kinie

Wszystko o Counter Strike

Polecane posty

Wszystko o Counter Strike

Witajcie! Dzisiaj przychodzę do Was z genezą, ciekawostkami oraz ogólnymi informacjami na temat gry, która jest wszystkim doskonale znana. Mianowicie główną myślą przewodnią tego tematu będzie Counter Strike.

Założę się, że większość zgromadzonych tutaj osób przynajmniej kilka razy zagrało w popularnego CS'a, lecz czy kiedykolwiek zastanawialiście się, w jaki sposób on powstał? Jeżeli Twoja odpowiedź brzmi ,,nie", a w tym momencie myślisz nad odpowiedzią na tę pytanie , to jest to idealny temat dla Ciebie!

 

 header.jpg.00fb887f1ce726d6566c87deb14e0203.jpg

 

Geneza

Wszystkie drogi prowadzą do Quake'a..

Prawdę mówiąc, historia CS-A rozpoczyna się od Quake'a. Przede wszystkim, sama ta gra przyczyniła się do rozwoju pierwszoosobowych strzelanek, do takiego stopnia, jaki możemy dziś zaobserwować. W 1997 roku Minh Le stworzył jedną z popularniejszych modyfikacji o nazwie "Navy Seals".  Ukrywał się On tam pod pseudonimem "Gooseman". 

Te ulepszenie dodawało specjalne animacje przeładowywania broni, realistyczne zarządzanie amunicją, granaty np. błyskowo-hukowe, a także możliwość strzelania „headshotów”.

 Sam mod miał przypominać operacje antyterrorystyczne. Z łatwością jesteśmy w stanie dostrzec elementy, które znajdują się również w Counter Strike. Podobieństwo jest widoczne również w broniach, które niemalże przypominają te z CS 1.6.

 

Quake z modyfikacją "Navy Seals".      hqdefault.jpg.93c3a3406e217fe867101fcfe98e1678.jpg ← Podobieństwo broni

 

Minh Le to jedna z osób, które stworzyły podstawy do Counter Strike. Jednak prawdziwą rzeczą, która zapoczątkowała ideę CS-a

jest Action Quake II, czyli stworzony przez Goosemana mod i A-Team do gry Quake II. Gra skupiała się na rozgrywce sieciowej, co na tamten okres było niesamowite i rzadkie. Modyfikacja ta znalazła wielu wielbicieli i cieszyła się sporym zainteresowaniem, jednak Minh Le się nie poddawał, w głowie miał już pomysł na kolejną grę: Counter-Strike'a.

 

Minh Le        Minle.jpg.d8faccb6c654fb1d68a9a5120a38fa1a.jpg         Quake II       0000002451-1920x1080.jpg.00b2a2dc0f9a03f6891cc0bf90ce86c8.jpg 

 

Counter - Strike Team

 

Twórcom gry zależało na tym, aby oddawała ona jak najbardziej rzeczywisty obraz. Z tego powodu wcielając swój plan w życie wykorzystali jako silnik CS-a Half Life, uznali, iż jest on jednym z nielicznych, który spełnia postawione przez nich warunki, a poza tym sama produkcja oferowała już mnóstwo naprawdę dobrze wyglądających modeli oraz porządnie działających mechanik.

Pierwsza publiczna beta zadebiutowała w 1999 roku. Były wtedy dostępne jedynie 4 mapy, 9 broni dla obu drużyn ( znalazło się tam miejsce dla: USP, M4A1, TMP, MP5, AWP, Glocka 18, strzelby M3, G3/SG-1 oraz karabinu maszynowego M249) i jeden tryb zabawy, którym było odbijanie zakładników z rąk terrorystów.

Sama modyfikacja okazała się ogromnym sukcesem i szybko uzyskała popularność, której twórcy się nie spodziewali. Gracze z chęcią dostarczali komunikaty o błędach, a nawet sami zaczęli tworzyć mapy. Większość znanych miejsc oraz map to twory społeczności, a nie twórców gry. Z czasem były wprowadzane aktualizacje dodające nowe mapy, tryby oraz zostały naprawiane błędy.

Beta do roku 2000 doczekała się aż 16 potężnych patchów.  Wypuszczono  wtedy również takie mapy jak de_train, de_nuke, będące dziś klasykiem Counter-Strike’a.

 

m4a1unscoped-620x465.jpg.dc05ca034ecf2cdad9a31b7d7eb6522e.jpg

 

Nagle po wydaniu bety grą zainteresowało się Valve z Gabem Newellem na czele, dlatego firma zaczęła pomagać w rozwoju tytułu. Produkcja zdobywała coraz większe uznanie ze strony graczy, co nie uciekło uwadze Valve Software. W końcu w 2000 roku firma wykupiła do niej prawa. Zatrudnieni zostali oryginalni twórcy, w tym Minh Le oraz Jess Cliffe. Minh w tym czasie pracował nad własnym pomysłem, którym była druga część CS-a, lecz projekt został odrzucony, gdyż Valve miało swój nieco inny plan..

 

Mija trochę czasu i dla Counter Strike otwierają się nowe drzwi, ten bowiem wreszcie staje się w pełni samodzielną grą. W tym momencie Half-Life nie jest już potrzebny do działania.

Przyszedł wtedy rok 2003, czyli czas na erę pełnej wersji 1.6. Zostały dodane dwie bronie Galil i Famas oraz naprawiono błędy, które doskwierały graczom. Counter Strike cieszył się wielką popularnością. W tamtym czasie rozwinął się również e-sport, odbył się nawet pierwszy turniej CPL w Kolonii.

 

Co dalej z CS'em?

Chwilę po tym, jak projekt Counter Strike 2 został odrzucony, Minh Le opuszcza firmę i w 2008 roku przenosi się do Korei Południowej, aby ukończyć swój rozpoczęty projekt. Nadał mu nazwę ..Tactical Intervention", ale niestety był on niewypałem. 

Od momentu opuszczenia stanowiska pracy przez Minh Le, zaczynają dziać się nietypowe rzeczy. Firma w marcu 2004 wydała dwie wersję znanej nam gry Condition Zero oraz Source - w październiku tego samego roku.

Jeszcze jakiś czas po premierze Source miało coraz więcej organizowanych turniejów, a przy okazji pula nagród była w nich większa. Nie ukrywajmy, dłuższe życie gier sieciowych typu CS zawdzięczamy e-sportowi. W pewnym momencie wspaniała era 1.6 zaczęła dobiegać końca wraz ze zniknięciem większych instytucji, które organizowały turnieje, a raczej sponsorów ich wspierających. Scena e-sportowa zaczęła umierać, dlatego był jej potrzebny ratunek.

 

Powrót "złotej ery"?

Tym ratunkiem okazał się projekt Counter-Strike: Global Offensive. Zaczął on swój żywot jako port Counter-Strike: Source na konsolę, ale firma dostrzegło jego potencjał i uznała, że to dobry materiał na poszerzenie marki o nową odsłonę!

Zamiarem tej produkcji było sprawienie zabawy każdemu, kto w nią zagra. Premiera CS:GO przypadła na 21 sierpnia 2012 roku i z początku wydawało się, że podobnie do Source'a będzie niewypałem, lecz Valve pomimo upadków, nie poddawało się. Słuchali wszystkich zastrzeżeń całej społeczności. Naprawiali każdy najmniejszy błąd, a razem ze wprowadzonymi zmianami pojawiało się coraz więcej użytkowników, a sama firma inwestowała sporą sumę pieniędzy, aby poruszyć scenę e-sportową gry.
 Kluczowy patch, który był wprowadzony, dodawał skórki dla broni. Okazał się on dla Valve strzałem w dziesiątkę! Ten opcjonalny system mikropłatności bardzo wciągnął graczy, dzięki czemu zaczęli napędzać machinę Gabe’a Newella. Osoby grające profejnoalnie byli zachęceni rozwijającą się sceną Global Offensive. Z tego powodu zaczęli się na niego przesiadać. W ten sposób powoli rozpoczynała się po raz drugi złota era Counter-Strike’a.

 

wyr-1-1024x511.thumb.jpg.6c9632840a35a8bd675ec175d34463f5.jpg

 

W Polsce CS:GO stał się popularny w momencie, w którym drużyna Virtus:Pro zgarnęła mistrzostwo na jednym z największych turniejów – EMS One organizowanym w Katowicach.

 

Ciekawostka! Gra sprzedała się w ponad 25 milionach egzemplarzy w ciągu 15 lat, a numery wciąż rosną. :)

 

Counter-Strike nie przestaje się rozwijać i ponownie staje się potęgą e-sportową. Historia CS'a jest pisana po raz kolejny pomimo tego, że formuła jej rozrywki praktycznie się nie zmieniła. Zobaczymy, co będzie za kolejne 15 lat, ale na ten moment nic nie zapowiada, aby jej przyszłość była pokazana w ciemnych kolorach.

 

Polacy w Counter Strike'u

 

Drużyna Virtus Pro, inaczej "Golden Five" przeszli z pewnością do historii Counter-Strike'a. Świadczą o tym przykładowo ostatnie wypowiedzi wielu zawodników, którzy uznali Filipa "Neo" Kubskiego za najlepszego gracza w historii CS'a. 

 

1805-vp-pin.thumb.jpg.b182ab8c5b87674aedb397f8d4333a71.jpg

 

Oryginalny team składał się z takich graczy jak: Wiktor "TaZ" Wojtas, Filip "Neo" Kubski, Jakub "kuben" Gurczyński, Mariusz "loord" Cybulski oraz Łukasz "LUq" Wnęk".

 Dlaczego ten skład był nazywany "Złotą Piątką"? Powód jest banalny- Polacy delikatnie mówiąc, zdominowali scenę Counter-Strike 1.6 w latach 2006-2008. W tamtym okresie wygrywali jedne z większych turniei Counter-Strike'a, między innymi: World Cyber Games, Intel Extreme Masters I, ESWC oraz wiele innych.

 

 W 2010 roku w drużynie nastąpiło wiele zmian. Z zespołu odszedł LUq, który został zastąpiony przez Jarosława "pashę" Jarząbkowskiego. Z kolei w 2013 roku karierę zawodniczą zakończyli zarówno loord, jak i kuben. Był to spory cios dla drużyny. Na ich miejsce, Neo, TaZ i pasha zdecydowali się na nowe osoby, którymi byli Janusza "Snax" Pogorzelski i Pawłeł "byali" Bieliński. Wydarzenie miało miejsce pod koniec 2013 roku, czyli zaledwie kilka miesięcy przed Intel Extreme Masters 2014, który finalnie Polacy wygrali.

 

26ecffc5fa0ba270b07e8988c4781a410c89ff92.jpg.d20bd91ac158a5c59b46fd6cb10e992c.jpg

 

Początek roku 2016 był dla Polaków wielkim ciosem. Przechodzili oni kryzys. Wystarczy wspomnieć przykładowo o kilkunastu przegranych kolejno meczach w ramach ESL Pro League Season 3, gdzie zajęli ostatnie miejsce. Następny przegrany był mecz branżowy, przy którym spadli do niższej ligi.

Virtus Pro z czasem zaczęło się rozpadać.  

W marcu 2018 Wiktor "TaZ" Wojtas przeszedł do drużyny Team Kinguin.

27 czerwca 2018 ogłoszono, że Janusz "Snax" Pogorzelski odszedł z zespołu i dołączył do zespołu Mousesports, lecz w październiku tego samego roku poinformowano, iż zawodnik znajdzie się w składzie rezerwowym byłej drużyny.

W listopadzie 2018 Paweł "byali" Bieliński również opuścił Virtus'ów.

 

Aktualny skład zespołu prezentuje się w następujący sposób:

 

fgsg.thumb.PNG.0b670861f51292a12bc1afa2a4076682.PNG

 

 

Najbliższy mecz zespołu Virtus Pro możemy obejrzeć 12.12.2018 o godzinie 11 .

Drużyna będzie grała  na  Europe Minor Championship - Katowice 2019: Closed Qualifier.

Trzymajcie kciuki!

 

logo-megafon-style.thumb.png.16fcd01daf39ad619866372ee97d9e5f.png

 

 

Wiedziałeś o tym, że...

W CS 1.6

  1.  Na mapie de_train możemy usłyszeć dźwięk szczekającego psa i dźwięk startującego samolotu pod wagonem. Wystarczy wejść pod wagon, aby to usłyszeć. Niestety nie działa to na każdym wagonie.
  2. Na mapie de_vegas możemy zaobserwować ducha w oknie nad miejscem, w którym odradzają się CT.  Kto wie, może ta mapa skrywa w sobie jakąś tajemnicę, którą chciał nam nakreślić twórca? ;)
  3. Da się rozbroić bombę bez charakterystycznego dźwięku! Wystarczy, że przed rozbrojeniem włączysz latarkę i gotowe! 

 

W CS:GO

  1. Karabin snajperski AWP Dragon Lore został sprzedany za aż 61 tysięcy dolarów!
  2. Na mapie inferno na respawnie terrorystów możesz wskoczyć na balkon? Robisz to dzięki podsadzeniu Cię przez kogoś i skaczesz na balkon.
  3. Na mapie Cache  możesz skanować hangar w wielu miejscach! Polega to na tym, iż  strzelamy z AWP w ścianę hangaru, a strzał przebija na zewnątrz i może trafić w przeciwnika.

 

maxresdefault.jpg

 

Zakończenie

 

Wszystko, co dobre szybko się kończy. W tym momencie nadchodzi pora zamknięcia na tę chwilę tego tematu.

Mam nadzieję, że Ci się on spodobał, oraz że dotrwałeś do końca. :D 

Pod tym postem możesz podać propozycję dowolnego tematu, o którym chciałbyś usłyszeć różne informacje lub ciekawostki.

Do następnego, hej! :)

Kinia;d

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Temat naprawdę dopracowany, i fajnie się go czyta, lecz szkoda, że nie było takich ciekawostek jak kto podkładał głoś pod Cs Source, cs 1.6, i prawdopodobnie cs go, ale nie jestem pewien do ostatniego. Dla dociekliwych był nią  Jess Cliffe, współtwórca legendarnego Cs. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Legenda grup

  • ×